جک هیدرولیک
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 7

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 398
:: باردید دیروز : 640
:: بازدید هفته : 2962
:: بازدید ماه : 2846
:: بازدید سال : 40698
:: بازدید کلی : 1666598
جک هیدرولیک

جک هیدرولیک

در واقع جک هیدرولیک وسیله ای استوانه ای است که دارای مکانیزمی است که در داخل سیلندر روغنی وجود دارد که به روغن فشار وارد می کند. نیرویی که وارد می شود باعث روغن می شود

تراکم تراکم ناپذیر به سیلندر دیگری که بزرگتر از سیلندر قبلی است منتقل می شود و در مرحله بعد همین روغن با فشاری که بر پیستون سیلندر وارد می کند باعث حرکت جسم می شود مثلا جسم مکانیکی روی سیلندر. این نوع مکانیزم را می توانید در عملکرد ماشین هایی مانند جرثقیل مشاهده کنید. این نوع مکانیزم ممکن است ساده به نظر برسد، اما با این سادگی، کارهای بسیار دشواری را با بالاترین کارایی انجام می دهد.

روغنی که تراکم ناپذیر است و به روغن موجود نیرو وارد می کند، این اصل الگوریتم مورد استفاده جک هیدرولیک است. نکته مهم این است که فشار وارد شده به پیستون کوچک درست به پیستون بزرگ می رود و باعث بالا آمدن آن می شود.

تعریف دیگر جک هیدرولیک: این نمونه ای از سیلندر هیدرولیک است که فقط در یک طرف کار می کند و اغلب ظرفیت زیادی دارد. در ساختار جک های هیدرولیک به جای پیستون از میله ای با قطر زیاد با یک شانه در انتها استفاده می شود.وجود شانه دلیل خارج نشدن میله از محفظه سیلندر است.

 

 

نحوه عملکرد جک هیدرولیک

در قسمتی از جک هیدرولیک که جرم بدنه روی آن قرار دارد سطح مقطع زیادی وجود دارد که نیاز به نیروی بیشتری دارد همچنین سطح مقطع پایین قسمتی از جک هیدرولیک است که روغن را از طریق یک جک هیدرولیک به حرکت در می آورد. پمپ، که به نیروی کمتری نیاز دارد.
یعنی با توجه به قدرت و توان خود باید یک نیروی کوچک به سطح مقطع کوچکتر، نیروی کوچکتر و سطح مقطع بزرگتر وارد کنیم.

در جک هیدرولیک، دسته جک نوعی اهرم ثانویه است که خاصیت مکانیکی منحصر به فرد خود را دارد. این دسته وظیفه افزایش نیروی محرکه را بر عهده دارد. نیروی مفیدی از این دسته وارد جک هیدرولیک می شود که این نیرو را افزایش می دهد. این عمل به تنهایی باعث می شود که خواص مکانیکی کل دستگاه با خواص مکانیکی این 2 قسمت برابر شود.

فشارهایی که به تمام سیلندرها وارد می شود در واقع همان نیرویی است که به مدول سطحی وارد می شود که با یکدیگر برابر هستند.

در واقع هیچ ابزاری برای افزایش حجم کار وجود ندارد. به همان مقدار روغن وارد می شود که در این دو سیلندر وزن و مقدار روغن برابر با سطح مقطع و فاصله جابجایی پیستون ها است.به دلیل حجم برابر آنها.

 

کاربرد جک هیدرولیک

سال هاست که از نیروی هیدرولیک برای راحتی بالابر و جابجایی ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود. استفاده از این نیرو برای کنترل و نحوه نشستن روی تراکتور در ماشین های مدرن استفاده می شود.در همه ماشین ها برای کمک گرفتن برای حرکت ماشین از سوراخ یا جابجایی لاستیک ها از انواع جک استفاده می شود.از انواع مختلف جک استفاده می کنند. انواع تمام نمونه های جک های هیدرولیک کاربرد وسیع تری دارند زیرا امروزه به طور گسترده در خودروهای سواری استفاده می شوند و هنوز هم جزء ضروری در خودروهای سنگین محسوب می شوند.
به طور خاص جک های هیدرولیک در ماشین آلات معدن و راه سازی، آسانسور، کامیون کمپرسی، جرثقیل، لیفتراک و غیره استفاده می شود.

یکی از دلایل مهم اهمیت استفاده از این جک هیدرولیک، شکل و ساختار تقریبا ساده آن در کنار قدرت بسیار بالایی است که تولید می کند.

جک های هیدرولیک از اهمیت و کاربرد زیادی در صنایع برخوردار هستند که به اختصار به آنها اشاره می شود:

بالابر و جابجایی ماشین آلات سنگین، جرثقیل، استفاده از پالایشگاه، حفاری زیرزمینی، معماری و برج سازی، کلیه وسایل نقلیه و غیره.تنوع زیاد و همچنین کاربرد بالایی از این جک ها وجود دارد که منجر به تولید جک های هیدرولیک در بین هزاران مدل و تیپ مختلف با طول ها و قطر های مختلف و همچنین طرح های متفاوت شده است.

هنگامی که جک هیدرولیک دوره کار خود را کامل کرد، باید برای چرخه های بعدی به حالت اولیه خود برگردد. ، انجام نمی شود و تنها زمانی که روغن از درگاه ورودی خارج شود، شفت به حالت اولیه خود باز می گردد. نیرویی که باعث می شود شفت به حالت اولیه خود بازگردد، می تواند توسط یک موتور الکتریکی به عنوان منبع خارجی، احتمالاً توسط جرم جک هیدرولیک، مانند آسانسورها اعمال شود. برخی از سیستم ها از فنر برای بازگرداندن شفت به حالت اولیه استفاده می کنند. عیب این نوع سیستم ها عدم کنترل نرخ بازدهی است که مشکلاتی را ایجاد می کند.

منظور از جک هیدرولیک دو طرفه این است که در دو طرف جک دریچه های ورودی و خروجی وجود دارد و حرکت به جلو و عقب توسط نیروی روغن انجام می شود.این باعث می شود که جک در حرکات رو به جلو و عقب خود نیرو وارد کند.

حرکت رو به جلو زمانی شروع می شود که روغن بتواند در پشت پیستون ها در زمانی که حداکثر نیرو اعمال می شود فشار وارد کند. هنگامی که ضربه به پایان می رسد، این بار روغن با فشار به سمت گردنی جک هیدرولیک وارد می شود و حرکت در جهت عقب است که همیشه کمتر از حرکت رو به جلو است.

جک های تلسکوپی از پرکاربردترین انواع جک های هیدرولیک در بازار و صنعت هیدرولیک هستند. جک های تلسکوپی را می توان به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید کرد. نکته مهم در طراحی جک های تلسکوپی این است که تعداد معینی از لوله های کرومی به صورت تلسکوپی مونتاژ می شوند به گونه ای که هر سیلندر به عنوان شفت بعدی جک در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر این نوع طرح ها برای استفاده در مکان هایی است که فضای کمی وجود دارد اما چندین بار دوره مورد نیاز است. جک های تلسکوپی به طور گسترده در بالابرهای هیدرولیک مانند آسانسور، ماشین های دفع زباله و غیره استفاده می شود. البته این نوع جک ها معایبی نیز دارند که از جمله می توان به عمر کوتاه آنها و یا نبود فضای مناسب برای دیگ ها اشاره کرد.جک های هیدرولیک تلسکوپی انواع مختلفی دارند: جک های یک طرفه، دو طرفه، همزمان و غیر همزمان، این نوع جک ها مختصات و طراحی منحصر به فرد خود را دارند و در مقایسه با انواع دیگر جک های هیدرولیک تلسکوپی، قیمت بیشتری دارند و تولید و ساخت آنها با دقت انجام می شود. این نیاز به طراحی بسیار دقیق دارد.

نیرویی که از جک هیدرولیک صنعتی خارج می شود، اختلاف فشار بین دو جهت پیستون است و همچنین تابعی از سطح مقطع پیستون است. یک اشتباه رایج این است که گاهی اوقات از فشار سیستم برای محاسبه قدرت جک استفاده می کنند.
در حالت صحیح، فشار ورودی برای محاسبه نیروی خروجی جک هیدرولیک باید در نظر گرفته شود.
اگر بخواهیم قطر پیستون را محاسبه کنیم، باید نیروی ایجاد شده هنگام باز شدن جک هیدرولیک را در نظر بگیریم.
همچنین برای محاسبه توان جک هیدرولیک ابتدا باید قطر شفت و پیستون را مشخص کنیم.
اگر جک هیدرولیک در زاویه استفاده شود، نیروی نامی جک از نیروی واقعی اعمال شده بیشتر است.
با سرعت حرکت جک می توان دبی مورد نیاز را بدست آورد، زیرا سرعت تابعی از دبی است.

رکسان پارسیان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و تامین کنندگان سیلندرهای هیدرولیک و قطعات هیدرولیک برای مصارف صنعتی در ایران است.رکسان پارسیان تولید کننده انواع میلگردهای متقاطع استاندارد و ویژه، خط گرد و آسیاب مناسب برای انواع کاربردهای سیلندر صنعتی می باشد. بطری های ما مطابق با استانداردهای اصلی صنعت، با سایر گواهینامه ها در صورت درخواست است. تمامی سیلندرها و اجزای برق هیدرولیک رکسان پارسیان به گونه ای طراحی شده اند که خدمات طولانی و کارآمد با نیازهای تعمیر و نگهداری کم را ارائه دهند و عملکرد بالا را در طول عمر محصول تضمین کنند.

سیلندرهای هیدرولیک و سیلندرهای پنوماتیک وسایلی هستند که انرژی فشار سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. آنها همچنین به عنوان محرک شناخته می شوند و به طور گسترده در دستگاه های کنترلی مختلف استفاده می شوند. از نظر حرکت، محرک ها شامل سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای پنوماتیکی برای حرکت مستقیم، موتورهای حرکتی دورانی، محرک های آونگی حرکت دورانی و انواع دیگر محرک ها هستند. سیلندر پنوماتیک از هوای فشرده به عنوان منبع گاز استفاده می کند و انرژی فشار گاز را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای پنوماتیک بر اساس حرکتشان طبقه بندی می شوند، سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی را نیز می توان به سیلندرهای تک اثره و سیلندرهای دو اثره تقسیم کرد.طول سیلندر هیدرولیک شامل کل هسته، ضخامت پیستون، ضخامت پایین و سر و طول پیوندها است. اغلب این طول در دستگاه نمی گنجد. در این حالت از میله پیستون نیز به عنوان سیلندر پیستون و از میله پیستون دوم استفاده می شود. به این نوع استوانه ها سیلندر تلسکوپی می گویند. اگر سیلندر میله ای معمولی را تک مرحله ای بنامیم، سیلندرهای تلسکوپی واحدهای چند مرحله ای دو، دو، چهار، پنج یا چند مرحله ای هستند. به طور کلی، سیلندرهای تلسکوپی بسیار گرانتر از سیلندرهای معمولی هستند. بیشتر سیلندرهای تلسکوپی تک اثره (فشار) هستند. سیلندرهای تلسکوپی دو منظوره باید به طور خاص طراحی و ساخته شوند.

سیلندر دیفرانسیل هنگام بکسل مانند یک سیلندر معمولی عمل می کند. اگر سیلندر همچنان مجبور به فشار دادن باشد، روغن به مخزن سمت میله پیستون سیلندر باز نمی گردد، بلکه به پایین سیلندر می رود. به این ترتیب، سیلندر بسیار سریعتر حرکت می کند، اما حداکثر نیرویی که سیلندر می تواند ایجاد کند، مانند سیلندر پیستونی است. سیلندر دیفرانسیل را می توان به صورت یک سیلندر معمولی ساخت و فقط یک کنترل مخصوص به آن اضافه می شود.سیلندر هیدرولیک "هوشمند" با سنسور موقعیت
سیلندرهای هیدرولیک حسگر موقعیت، نیاز به میله های سیلندر توخالی را از بین می برند. در عوض، یک نوار حسگر خارجی موقعیت پیستون سیلندر را با استفاده از فناوری جلوه هال می خواند. این کار با قرار دادن یک آهنربای دائمی در پیستون انجام می شود. آهنربا یک میدان مغناطیسی را از طریق دیواره فولادی سیلندر منتشر می کند و سیگنال موقعیت یابی را به سنسور می دهد.

سیلندرها - و تمام اجزای مرتبط - برای نصب آسان و نگهداری بعدی باید به راحتی در دسترس باشند. برای مثال، اگر اتصالات را نتوان بدون تخریب خطوط مجاور بررسی کرد، انگیزه کمی برای رفع نشتی های جزئی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.

تمام اجزای سیستم و هادی های سیال را الاستیک در نظر بگیرید: آنها به دلیل تغییر در فشار، دما و تنش سیال تغییر و طول می کنند. این تغییرات کم نیستند. یک پالس فشار تا 6000 psi سیلندر فولادی را با فشار 24 ساعته در 0.024 بار کش می دهد. اگر از آلومینیوم یا چدن ساخته شده باشد، سیلندر می تواند حدود 2 تا 2.5 برابر بیشتر کشیده شود.اگر این پسوند در طراحی دستگاه در نظر گرفته نشود، حتی در صورت استفاده از آخرین فناوری اتصال، در نهایت سیستم دچار نشتی می شود. اگر نصب های قبلی به طور مداوم درز کرده اند، این شواهد واضح را در نظر بگیرید که یک رویکرد طراحی جدید سودمند است.

از آنجایی که سطح سطح میله پیستون کمتر از سطح پوشش است، نیروی کشش بیشتر از نیروی کشش است (با فرض فشار سیال برابر). از آنجایی که حجم کل سیلندر با جمع شدن کامل سیلندر (به دلیل حجم میله) کمتر از زمانی است که سیلندر به طور کامل کشیده شده است، سیلندر سریعتر از زمانی که کشیده شده است (با فرض دبی های یکسان) جمع می شود.

خط مستقیم - سیلندرهایی با پیوندهای ثابت که نیروی موجود در خط سیلندر را می گیرند بهترین برای انتقال نیرو در یک خط مستقیم هستند. میله های اتصال کششی، فلنج ها یا محورهای قلاب متقارن هستند و اجازه می دهند نیروی محوری یا تنش میله پیستون به طور یکنواخت در اطراف خط مرکزی سیلندر توزیع شود.

سیلندرهای خسته به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر فشار داخلی را تحمل کنند و می توانند در هر دو انتها کشیده شوند و برای نصب سیلندرها استفاده شوند.هنگامی که میله های اتصال به هر دو انتهای سیلندر کشیده می شوند، می توان از یک سر برای نصب سیلندر استفاده کرد و انتهای مخالف می تواند سیلندر را پشتیبانی کند یا به عناصر دستگاه متصل شود.

اتصالات فلنجی نیز برای کاربردهای انتقال نیرو به خط مستقیم مناسب هستند. سه سبک موجود عبارتند از: یک فلنج سر مستطیلی، یک فلنج سر مربعی، و یک سر مستطیلی بزرگتر و ضخیم تر که دارای سوراخ های مخصوص نصب است. همین سه نسخه برای کلاه موجود است. انتخاب نصب فلنج تا حدی به این بستگی دارد که آیا نیروهای اصلی اعمال شده به بار منجر به تراکم یا تراکم در میله پیستون می شود.

.



تعداد بازدید از این مطلب: 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید